wtorek, 10 sierpnia 2010

Samo-dyscyplina

Wpis poniżej jest fragmentem książki którą czytam: "How People Grow" H. Cloud. Podaje do przemyślenia, sam się póki co pod to bym nie podpisał - nie obserwowałem tego w życiu także ciężko stwierdzić czy tak jest. Ale na pewno jest ciekawe:

“Ja o prostu potrzebuje więcej samo dyscypliny “ powiedział mi Jerry. „Wiem że posiadam potencjał by osiągnąć swoje cele, ale wygląda na to, że nie potrafię wyrobić w sobie regularności”
„Skąd więć chcesz uzyskać tą samo dyscyplinę?” zapytałem
„O co ci chodzi?”
„Cóż, chodzi mi dokładnie o to co powiedziałem. Nie masz żadnej samo dyscypliny. Jeżeli byś miał, już dawno dokonał byś rzeczy któryś nie dokonałeś. Więc zgadzam się z tobą: potrzebujesz samo dyscypliny. Po prostu chciałbym wiedzieć skąd zamierzasz ją dostać, bo ty oczywiście sam jej nie masz. I jeżeli nie masz jej by sobie ją dać, chcę wiedzieć skąd zamierzasz ją otrzymać?
Dał mi jedno z tych spojrzeń. Widziałem, ża „załapał”. Jego szanse zdyscyplinowania siebie były zerowe. Oszukiwanie siebie jeden dzień więcej, było by niczym innym jak ustanowieniem azymutu na porażkę.
„Nie będę zgadywał, żę wiem. Skąd mogę ją dostać” zapytał.
„Cóż, to nie jest takie trudne do rozpracowania. Wszyscy dostają ją w taki sam sposób. Samo-dyscyplina jest zawsze owocem dyscpliny otrzymanej od innych. Niektórzy ludzie zostają zdysycyplinowani przez innych wcześnie w swoim życiu i internalizują to w swój charakter; inni nie zostają wcześnie zdyscyplinowani i nie mają dyscypliny dopóki nie otrzymają ją z zewnątrz i nie zinternalizują jej. To nie jest tak skomplikowana sprawa; to jest tak jak skonstruował nas Bóg, abyśmy się rozwijali. Inni dyscyplinują nas, i później możemy robić to dla siebie. „
„Jak? Jak mogę zostać zdyscyplinowanym przez innych?”
„Teraz kiedy zapytałeś pytanie za sto punktów, i kiedy zrozumiesz odpowiedź i zrobisz to, będziesz miał dyscyplinę, której szukasz.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz